4 landen

4 landen

Een wonderlijk mooie tocht door het plattenland

Tussentransport wegens zeer late dagstart. Goed uitgerust van de nachtelijke vliegreis, inkopen doen en blog bijwerken waarbij het uploaden en schrijven redelijk wat tijd in beslag neemt. 55 km voor 18 € wat toch wel meevalt.


 Wat nu volgt zijn mooie beelden uit het platteland van India met prachtige namiddagzon. 25 km rustig fietsen en veelvuldig stoppen met mooie ontmoetingen.

Een groepje bouwvakkers:

Ik ben dus niet de enige fietser:

Deze 2 kinderen poseerden hun kameel speciaal voor de foto:

 Buffel met gekleurde horens. Waar zou dit voor staan?

Een ondergrondse waterbron, een oppompelement, 2 buffels en de bevloeiing kan starten.

Deze vrouw wou wel even poseren want de mannen hadden haar gerust gesteld:




Dit zijn nu eens echt koeienvlaaien drogend in de zon voor latere bemesting:

En zo werkt dit live, ditmaal met bestuurder:


School is gedaan en de meisjes wandelen naar huis:

De jongens liepen even met me mee:

Mooie blauw/witte uniformen in dit namiddaglicht:

Een oude vrouw brengt een offer in dit tempeltje:

De sfeer was bijzonder rustig vandaar deze foto met een groepje vrouwen op een bank:

Zomaar 2 jongens op dezelfde bank:

De oude vrouw:

Die ooit ook jong is geweest:

Een rasechte fietskar:

Late namiddag met mooie schaduwen en natuur:

Deze herdersvrouw zag dat ik een foto ging maken, riep iets en nam snel en krachtig een schaap op:

Kinderen, allemaal lachende gezichten. Zouden ze hier gelukkiger zijn. Zagen wordt hier alleszins niet veel gedaan:

Een volleybalwedstrijd tegen de avond:

Is dit niet prachtig?

Een oud huisje met een vrouw die net haar gezicht draaide toen ze mij zag:

’s Avonds werd ik achter op de moto naar een restaurant gebracht met nadien nog een zakje gefrituurde en gesuikerde ringen. Heerlijk.

Dit was een rustige plattelandstocht met mooie beklijvende ervaringen en beelden. Ik ben dankbaar dit ik dit heb mogen beleven en vind het fijn dit met jullie te kunnen delen.